Forum: Idei si sugestii varsta celui care cumpara/lista neagra a celor care nu ridica colete

  • adeline.bijuterii
    adeline.bijuterii

    1.ar fi important sa apara si varsta cumparatorului, sunt minori la care e greu sa ai parte de constiinta si sa ridice de ex un colet, eu minorilor nu le-as trimite colete daca as stii varsta lor decat daca pot lua legatura cu un parinte...
    mai sunt cateva categorii de varsta de la care retururile sunt cele mai frecvente, pe care nu o voi specifica pt a nu leza si putinele pers din respectivul interval de varsta care sunt responsabili.

    2.exista un blog pe internet cu lista neagra a celor care nu ridica colete, un spatiu undeva pt partea acestea n-ar fi o idee buna ca sa ne putem prevenii unii pe altii? pt ca isi pot crea alt cont si sa apara cu feedback "curat", asa cu un nume si o loc si un judet poti fi identificati....ar fi doar o parte de adresa, nu ar fi expusi complet cum am vazut ca unii publica toata adresa, inclusiv cu numarul de telefon.....ca as fi inteles ca nu ar fi permisa expunerea lor, dar ar fi ceva partial

    sa zicem ca treci peste efortul in zadar, dar sa si platesti ca sa poti ridica coletul de la posta, sunt sigura ca pt asta multi sunt pe cale de a renunta...eu nu ii pot intelege pe cei care ii suni ca sa ridice coletul si pur si simplu nu il mai vor (desi i-ai rugat cand ai luat confirmarea sa il ridice sau daca nu sa renunte la comanda, numai ca sa nu iti vina retur, retur pe care trebuie sa-l platesti) si te iau cu tot felul de minciuni si absolut nu le pasa "da bine" asta iti spun cu atata lejeritate... cand aud "da bine" deja imi e cam clar ce urmeaza ... si nu poti cere plata in avans pt ca unii se tem sau nu au timp sa se deplaseze de 2 ori inloc de 1 sigura data ...

    poate s-au mai discutat aceste aspecte...
    si sper sa nu deranj pe nimeni cu propunerile mele
    va doresc tuturor numai bine si la cat mai putine retururi!

    09.08.2011, 16:04:44
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    1. legat de varsta: nu stiu cat de utila ar fi...si eu pot sa-mi setez varsta ca fiind 45 de ani si sa-mi pun o data de nastere fictiva... asta chiar nu e greu de facut :D pot sa ma dau si drept casatorita si cu 2 copii si director de banca (a nu se face asta acasa :D ;) )


    2. "lista neagra" este ilegala si nimeni nu are dreptul sa iti publice absolut nici o data personala sau referitoare la vreo tranzactie

    eu una, si sunt foarte multe persoane ca mine, oricate bloguri cu liste negre s-ar deschide, tot nu m-as preta la a contribui cu ceva la acea lista.

    Problema cu returul este una generala insa dezvaluirea publica a datelor personale nu este o solutie. Singura solutie este vigilenta si intuitia comerciantului. Si bineinteles, fiind vorba de comert, trebuie asumat si acest risc, el fiind practic incadrat la posibile pierderi.

    Plus ca indiferent cate persoane se aduna pe o lista neagra, oricand exista probabilitatea de a mai fi inca cel putin o astfel de persoana care nu iti va ridica acel colet.

    S-a mai discutat de n ori problema aceasta, nu e vorba de deranj insa e o discutie ce nu-si are rostul.

    In plus, daca preturile ar fi calculate corect, nu s-ar mai pune deloc problema asta, pierderile fiind acoperite in timp. :)


    O zi buna sa ai si spor la vanzari!

    09.08.2011, 18:58:47
  • Margelute
    Margelute

    Dati feedback negativ pentru colete retur.
    Eu nu mai trimit nici un capat de ata fara plata in avans clientilor care au feedback negativ pentru colete retur, chiar daca asta inseamna ca acestia renunta la comenzi cand ii invit sa plateasca in cont. Saptamana asta am anulat doua comenzi. Tot sunt mai castigata decat sa le trimit si sa se plimbe cu posta sau si mai rau sa se piarda pe drum.

    So, cred ca asta e singura soltie viabila si daca tot mai multi vanzatori ar proceda asa s-ar mai cerne si cumparatorii, s-ar mai responsabiliza si incidentele neplacute ar fi tot mai putine.

    10.08.2011, 12:41:05
  • bijouxdemonange
    bijouxdemonange

    de acord. Si eu am cerut banii in avans unei posibile cliente pentru ca avea feedback negativ prntru retur. Mi-a spus ca nu-i prea convine si mi-a cerut sa las ca ea. Am refuzat si pana la urma a renuntat la comanda spunand ca... au intervenit niste chestii care ar impiedica-o sa ridice coletul :D Aici m-am amuzat un picut, dar n-a fost nici o suparare in final :)
    E mai simplu asa :)

    10.08.2011, 13:06:39
  • Margelute
    Margelute

    :))) Iin total de cand aplic metoda asta vreo cinci comenzi de la cinci cumparatori diferiti am anulat. Patru din ei aveau o problema de sanatate care ii impiedica sa mearga la banca. De unde am dedus ca daca nu as fi cerut plata in avans erau mari sanse ca aceeasi probelma de sanatate sa-i fi impiedicat sa mearga la posta!!!

    10.08.2011, 13:13:33
  • issa
    issa

    La un moment dat m-am hotarat sa livrez doar cu plata in avans dar dupa o luna am renuntat...toate comenzile au fost anulate pe diverse motive sau nu au acceptat din start plata in avans :( si asa timp de o luna nu am vandut nimic pt. ca m-am incapatanat sa nu trimit ramburs.
    Acum nu am ce sa fac...trimit ramburs si imi asum pierderile...si asa clientii sunt aproape inexistenti :(

    10.08.2011, 14:39:38
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Andra a scris deja tot ce era de spus despre lista neagra.
    Daca dintr-un motiv sau altul nu vreti sa cereti plata in avans, calculati ce pierderi aveti pe an cu comenzile retur si ajustati in consecinta preturile, ca sa nu iesiti in minus.

    Varsta nu e nevoie sa o cerem pentru ca, conform termenilor (www.breslo.ro/Help/terms), folosind serviciile Breslo utilizatorul confirma ca are +18 ani sau ca foloseste Breslo sub supravegherea unui tutore legal.

    10.08.2011, 22:21:44
  • mena
    mena

    Sunt de acord cu solicitarea platii in avans pentru neseriosi.Consider ca este dreptul nostru sa ne ingrijim de banutii si lucrurusoarele facute de noi, pentru ca fiecare pune suflet in ceea ce face si e pacat sa-si bata joc cineva de munca noastra.Cred ca pe mine mai mult asta ma deranjeaza, decat banii pe care-i pierd, cand vine cate un colet inapoi ma simt jignita.
    Din fericire nu am avut foarte multe colete neridicate dar a fost neplacut cand s-a intamplat.
    Si, cum zicea si Margelute, daca am fi mai selectivi, poate si cumparatorii ar fi mai seriosi.

    11.08.2011, 14:20:24
  • havin
    havin

    iarasi vorbim vorbe si discutam discutii....
    ce faceti cu cei care iau negative imediat DUPA ce ati trimis.....
    f ciudata ideea asta de a 'İncarca' pretul cu potentialele sau eventualele pierderi suferite.... adica sa-mi pun clientii sa plateasca oalele sparte de altii, doar pt ca eu sa nu ies in minus.... interesant, interesant.....

    11.08.2011, 16:13:51
  • Elven.Rose.Design
    Elven.Rose.Design

    mai este o chestie cu plata in avans. prin asta aratam clientilor ca nu avem incredere in ei, DAR le cerem sa aiba incredere in noi, ca vor primi ceea ce au comandat... doar mie mi se pare putin aiurea acest lucru? sunt sigura ca aici, pe breslo am citit la un moment dat ca produsele primite nu corespundeau fotografiei sau chestii de genul (aceea era o discutie legata de furnituri dar cu avalansa asta de poze "luate" de ici de colo...)
    mi se pare normal sa cer plata in avans la o persoana cu feedbackuri negative. nu mi se pare normal sa cer plata in avans obligatoriu tuturor sau pentru ca e nou pe breslo si nu are feedback...

    11.08.2011, 17:30:55
  • CinnamonCloves
    CinnamonCloves

    Eu nu inteleg despre ce se discuta aici.
    Posibilitatea ca un client sa nu ridice coletul exista mereu. Indiferent de cate liste negre se fac, sau de cate feedbackuri pozitive are. Este un risc pe care trebuie sa ni-l asumam. Singura modalitate de a elimina complet acest risc pt. coletele trimse prin posta este plata in avans.

    Eu nu spun ca plata in avans este rezolvarea tuturor problemelor, ci doar ca e singurul mod de a nu mai avea colete retur. Plata in avans are alte rsicuri si probleme, si fiecare decide pentru el/ea daca este potrivt sau nu.

    Nu este cazul meu pentru ca nu am probleme cu coletele retur, dar oricine practica magazinul de aici ca pe o afecere si evtl. sursa mai substantiala de venit trebuie sa se gandeasca putin cum isi acopera eventualele riscuri si pierderi. In fond se poate vedea si asa: plata ramburs reprezinta un serviciu pt client, pentru ca ii minimizeaza lui riscul ca marfa platita sa nu apara. Si ca orice servicu, si acesta poate fi contra cost.
    Oricum, departe de mine ideea ca fiecare ar trebui sa practice plata in avans sau sa ridice preturile pentru a acoperi coletele retur; e treaba fiecaruia cum isi conduce vanzarile pe Breslo. Tocmai de aceea nu vad rostul discutiei.

    11.08.2011, 18:57:44
  • adeline.bijuterii
    adeline.bijuterii

    "Varsta nu e nevoie sa o cerem pentru ca, conform termenilor (www.breslo.ro/Help/terms), folosind serviciile Breslo utilizatorul confirma ca are +18 ani sau ca foloseste Breslo sub supravegherea unui tutore legal."

    ei bine am aflat de abia telefonic ca pers nu avea 18 ani, se pare ca nu a fost nevoie sa inventeze si mi-a creat probleme (numai dupa ce i-am zis de feedbackul negativ si ca poate mai vrea sa cumpere si din alte magazine si o sa ii ceara plata in avans pt ca e clar ca nu mai reprezenta incredere s-a dus in a 10 zi si a ridicat in sfarsit coletul), daca stiam ce varsta are cu siguranta spuneam "stop plata in avans daca nu asta e"

    oamenii au tendinta de a-si completa varsta corecta, sunt rari cei care inventeaza, am o cunostiinta care are un site si ii apare varsta celui care cumpara, inclusiv si 14 ani a avut tinere, a livrat coletul dar a cerut cu un parinte, am vorbit in cunostiinta de cauza cand am propus acesta idee si stiu ca este utila si am lasat-o pt cei din echipa breslo, cum ei au cerut sa lasam daca avem eventuale sugestii, ei bine am avut si eu una. daca considera util o vor lua in considerare, daca nu mergem inainte.
    daca discutia nu isi are rostul, normal e sa fie ignorata, fiecare are dreptul la o parere sau poate trebuia sa fiu mai explicita ca ideea mea merita sa fie aici si ca nu ar fi una in plus care ar umple locul

    constiinta sau responsabilitatea nu se formeaza neaparat la 18, 19, 20, 21, 22 ani, etc se poate si mai tarziu...nu le-as pot cere plata in avans tuturor, dar celor la varstele de mai sus da (asta este sondajul meu in urma intamplarilor nefericite, chiar asa sunt doar coincidente?!), dar ma refer la cei fara feedback, marea marojitate renunta cand e vorba de plata in avans (nu au timp sau nu au incredere), dar probabil este doar experienta mea si atat ...

    de aceea am mentionat partea cu varsta, pe mine m-ar ajuta la orientare
    da asa e :) se pot simti ofensati cand spui plata in avans si cel mai amuzant e cand se incepe "vai eu, Doamne, nu as face asta" :))
    sunt si eu de acord cu plata in avans, dar pt acele varste si chiar as renunta la ele fara probleme daca nu accepta plata in avans.

    va rog sa nu spuneti ca fac discriminare, ca ati dat peste atatia tineri seriosi (ca am dat si eu de altfel), pt ca in urma problemelor care s-au invartit cel mai mult in jurul unor varste am tras o concluzie la care tin, dar nu oblig pe nimeni sa gandeasca ca mine

    rezum: o mica propunere, iar decizia apartine echipei breslo, dar poate si daca vor fi mai multe voci pro sunt si alte sanse de aprobare. nu bat din picioare, imi imaginez ca au atatea pe cap...daca se aproba hip hip ura! daca nu breslo ramane in continuare un loc destul de sigur prin acel feedback, oamenii nu isi fac chiar asa de cap cand stiu ca va exista si un deznodamant cel putin pt fapta lor ... daca pt atitudine poate se mai inchid ochii.

    de fiecare data cand am lasat un negativ, nu m-am gandit la razbunare ieftina, mereu mi-am zis: "sa stie si colegii mei sa se fereasca" ... desi m-am gandit ca poate voi fi tinta unei razbunari pt acel negativ am facut-o pt voi daca imi permiteti sa spun asa, iar mesajul de mustrare catre persoana "problema" a fost in speranta ca vor deschide ochii si nu vor mai proceda asa si cu altii pe viitor.

    puterea creste cand suntem uniti!

    numai bine tuturor!

    13.08.2011, 00:03:58
  • foambubbles
    foambubbles

    Cred ca e o coincidenta legata de varsta si neseriozitate. Daca cumparatorii au 14-16 ani, mai inteleg sa vrei sa vorbesti cu un adult, mai ales ca e putin probabil sa aiba banii lor. Dar intre 18-22 de ani... Nu stiu daca majoritatea, dar sunt multi creatori de pe Breslo care se incadreaza in aceasta categorie de varsta (sau se incadrau cand au inceput- inclusiv eu).
    Nu pot vorbi pentru altii, dar eu m-as simti jignita sa aflu ca sunt prea tanara ca sa fiu de incredere.
    Targetul pentru produsele mele e exact asta 18-22 ani si sincer n-am avut pana acum nici o problema cu acesti clienti. In schimb am avut destule probleme cu cliente de 35+. Eu acum ar trebui sa discriminez alta categorie de varsta?
    Sunt coincidente. Daca vrei sa gasesti un numitor comun intre situatiile neplacute, sigur vei gasi. La fel de bine ai putea sa descoperi ca majoritatea clientilor neseriosi erau nascuti in X luna sau aveau ochi verzi.

    E frustrant, stiu. Dar se mai intampla. Uneori mai si pierzi, dar trebuie sa risti. Pentru ca si clientii risca si uneori pot pierde (eu am primit doua sticle de apa plata in loc de un laptop, cumparat de la o firma serioasa- dar asta e alta poveste).
    De asta sunt feedback-urile. Iar in lipsa lor... risti sau ceri plata in avans.

    Numai bine!

    13.08.2011, 10:00:53
  • adeline.bijuterii
    adeline.bijuterii

    sa nu exageram cu faza cu "ochii verzi" ca deja ajungem in alta directie cu discutia

    CinnamonCloves a scris
    "Eu nu inteleg despre ce se discuta aici" si are dreptate; am pornit de la ideea ca la profil sa fie afisata varsta, pana si asta este ilegal?

    am avut destui minori si cum fac pana la urma sa stiu daca sunt sau nu?
    ei oricum nu citesc (www.breslo.ro/Help/terms) CinnamonCloves si tot comanda si pt ca nu citesc nu sunt astfel nici preveniti ca sa apeleze la o varsta falsa.
    nu poti sa intrebi fiecare om in parte ce varsta are si nu stiu ce rau ar face daca ar aparea la profil varsta si repet tendinta este in general sa iti pui varsta corecta, restul sunt cazuri rare.

    am indraznit sa pun intrebarea la tel ce varsta are, pt ca avea o voce de copil, apoi cand am auzit ca e minora, am inteles imediat de ce nu mai vroia sa ridice coletul ... dar altii au o voce destul de matura, am aflat cu stupoare dupa ca era minor, deci nici macar telefonic nu te poti orienta

    macar in directia asta imi puteti da dreptate
    si in ultima perioada asta a fost problema mea cu retururi ca erau minori, din 5, 3 erau minori!
    ce pot face eu, am sa las de acum inainte la feedback ca persoana este minora cand e cazul ...

    oricand oricine se poate lovi ca mine, mie mi s-a intamplat doar acum, dupa un an si s-au tinut lant ...

    ma aflu in sectiunea "Idei si Sugestii" asta este sugestia mea si nu am deschis subiectul pt a ma contrazice, nu mai am nimic de adaugat.

    13.08.2011, 23:14:42
  • inaprodan
    inaprodan

    Da, virsta e importanta de aflat.Eu sunt un cumparator si azi m-am confruntat cu o situatie de-a dreptul penibila, mi-a fost refuzata comanda ( am facut-o joi, si am specificat ca o voi plati luni , prin transfer bancar).Acel "mic boutique" cum s-a autointitulat a acceptat acest lucru, ca azi sa obeserv cu stupoare faptul ca daca nu platesc cel tirziu azi, comanda se anuleaza.ca urmare produsul a reaparut pe site, cu un pretz aproape dublu fata de cel afisat anterior.Deci este destul de importanta virsta dar nu numai cea a cumparatorului cit si cea a vinzatorului.Lipsa de transparenta a colaborarii lipseste cu desavirsire, de asta exista si riscuri nu numai din partea celui care vinde cit si din partea celui care cumpara. Sincer am ramas cu un gust amar, din aceasta cauza.Sunt un client al acestui gen de cumparaturi online de cel putin 5 ani, si nu m-am confruntat niciodata cu asa ceva, poate datorita si faptului ca magazinele online, ma refer la cele care au o politica bine definita, in sensul ca exista o protectie de ambele sensuri. Sunt de acord cu ambele modalitati de plata, ramburs pentru protectia clientului, si transfer bancar pentru protectia vinzatorului. In ceea ce priveste a doua modalitate riscul este maxim cumparatorului, nu se stie in ce conditii se prezinta produsul la intrarea in posesie a cestuia sau chiar ca produsul sa nu mai fie livrat.
    Neseriozitate nu numai dintr-un sens este, concluzia este ca acest gen de comert fara o protectie de ambele sensuri, lasa mult de dorit.Stiti citesc rindurile scrise de diversi useri, si am ajuns la concluzia ca tb sa solicit cu plata ramburs si nu prin banca, era mai sigur.O zi buna tuturor si spor la cumparaturi ori sa aveti vinzari bune.

    03.09.2011, 17:31:13