Forum: Anunturi & Noutati Returul produselor - Termen legal
- Breslo
Conform Ordonanţă de urgenţă nr. 34/2014:
04.02.2015, 10:29:23
"... consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.".
Documentul complet poate fi citit pe site-ul ANPC - PrimavaraPastel
Buna ziua!
14.02.2015, 10:19:21
Daca tot ati mentionat aceasta ordonanta, ce intentii are Breslo privind actualizarea profilurilor si informatiilor magazinelor conform cerintelor acesteia? Mersi! - EtnoWare
PrimavaraPastel platforma Breslo nu are legatura cu politica fiecarui magazin, aceasta este doar o nota informativa, fiecare vanzator fiind responsabil de magazinul sau..
14.02.2015, 15:33:02 - PrimavaraPastel
Era vorba de existenta rubricilor obligatorii, conform legislatiei, care trebuie sa fie puse de platforma la dispozitia clientilor si vinzatorilor pentru a fi completate.
15.02.2015, 21:03:57 - EtnoWare
Noi, ca vanzatori, avem aceste rubrici - sunt la profil, Informatii Magazin - Termeni de vanzare pentru Magazinul tau - unde isi completeaza fiecare
16.02.2015, 14:54:02 - PrimavaraPastel
Informatiile oferite in politicile magazinului sint in regula, au aparut in sfirsit si rubricile materiale si dimensiuni in descrierea produsului, dar ramine problema costului transportului, care trebuie sa se fie clar macar in cosul de cumparaturi, daca nu este individualizat pe fiecare produs in parte, cum spune legea.
17.02.2015, 09:52:14
Am adaugat in cos un produs de la dumneavoastra. Am ales optiunea de livrare prin Fan Curier ramburs, ar trebui sa nu mai pot bifa plati de tip PayPal, ei bine, pot. Sau aleg Posta Romana plata avans - apare gratuit la transport, dar eu la plata am ales cash on delivery.
Am trimis si comanda, ca sa vad ce se intimpla, si s-a putut trimite. Cum ramine cu taxele de transport? - EtnoWare
PrimavaraPastel - asa este, din cauza ca fiecare vanzator isi poate seta diverse profile de livrare, in functie de preferinte, iar corelarea cu modalitatea de plata nu este facuta..Eu tocmai din aceste motive am scris la fiecare profil in parte Ramburs ori Plata avans, in speranta ca cel care decide sa cumpere ceva, va bifa modalitatea de livrare corelata cu modalitatea de plata; altfel, nu imi ramane decat sa iau legatura printr-un mesaj privat cu cel care cumpara si sa lamurim modalitatea de plata/livrare
17.02.2015, 12:53:26 - Lona11
Din păcate, acest termen (ca, de altfel, şi restul prevederilor actului normativ invocat) se aplică doar cumpărătorilor/consumatorilor persoane fizice, nu şi celor juridice de tip SRL, SA, PFA, II etc.
18.02.2015, 14:15:41 - EtnoWare
Lona11 ordonanta se aplica tocmai SRL-urilor sau oricarei forme juridice, care sunt obligate, ca in termen de 14 zile de la livrare, sa accepte retururi la produsele vandute ..
18.02.2015, 18:14:01 - Lona11
Nu, EtnoWare. Ordonanţa 34/2014 se referă strict la persoane fizice sau asociaţii ale acestora (de tip ONG), singurii consumatori care se pot adresa, de altfel, şi ANPC.
18.02.2015, 21:36:21
Articolul 2 al actului normativ defineşte clar cine este consumator, în înţelesul prezentei legi: "consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii...".
Relaţia comercială/contractuală dintre persoane juridice (deci şi cumpărătorul este SRL, PFA, SA etc) nu intră sub incidenţa OUG 34. - Lona11
Prin urmare, persoanele juridice de care vorbeşti sunt obligate să accepte retururi DOAR de la cumpărători/consumatori persoane fizice, nu şi de la cele juridice, în condiţiile legii invocate în postul iniţial. Astfel, OUG despre care vorbim este inaplicabilă PFA/SRL care cumpără furnituri, de exemplu, pentru a le lucra apoi în bijuterii.
18.02.2015, 21:44:17 - EtnoWare
Lona11 asta am zis si eu, poate nu m-am exprimat bine...legea se aplica in relatia persoana juridica - persoana fizica :) in sensul ca persoana juridica este obligata sa accepte returul in termen de 14 zile.. si da, in cazul in care acest termen nu este respectat, consumatorul se poate adresa ANPC; altfel, in relatia pers juridica - pers juridica, singura forma de solutionare este actionarea in instanta :)
18.02.2015, 21:49:11 - Lona11
Da. Intervenţia mea iniţială se referea la postarea iniţială :)) care avea drept subiect "consumatorul", nu vânzătorul, drepturile acestuia, nu obligaţia vânzătorului.
18.02.2015, 22:06:21
Dacă tot există acest subiect, sunt alte prevederi la fel de interesante în textul legal - de ex., că nu există retragere/retur pentru produsele personalizate sau la comandă, că vânzătorul nu poate să perceapă comisioane aferente utilizării unui anumit mijloc de plată care depăşesc costul suportat de el pentru utilizarea unor astfel de modalităţi de plată :)).