Forum: Idei si sugestii Din nou, despre cautare...
- Carmen.Sylva.ART
Revin cu subiectul, am citit raspunsurile breslo, dar nu inteleg cum functineaza sistemul, asa cum am zis si cu alta ocazie, nu ma incalzeste cu nimic, faptul ca acelasi principiu este folosit si de Wikipedia, noi suntem pe Breslo.
22.12.2014, 23:57:41
Exemplu: cautare BUTONI in categoria BIJUTERII. Produsul www.breslo.ro/item/butoni-camasa-aventurin-1335523 listat pe 12.12.2014,apare pe prima pagina, are un numar de vizualizari mai mic decat produsul www.breslo.ro/item/butoni-unisex-winter-magic-1339422 care apare pe pagina 4, listat pe 19.12.2014, ambele produse au cate un admirator...chiar nu inteleg care-i principiul, imi pare rau dar nu pricep ce anume face mai relevant un produs decat altul.
Facute.de.mana, mii de scuze pentru nominalizare, voiam doar sa exemplific, practic, cum functioneaza sistemul, fara vreo legatura cu produsul sau magazinul tau, alegerea a fost pur intamplatoare! - Breslo
Solr Search Relevancy
23.12.2014, 12:02:55
In this document, we'll introduce the basic concepts of how Lucene/Solr ranks documents, as well as how to tune the way Solr ranks and returns search results.
Lucene scoring model
To be adept at tuning search relevancy, it helps to understand the Lucene scoring algorithm, also known as the tf.idf model. This scoring model involves a number of scoring factors:
tf - Term Frequency. The frequency with which a term appears in a document. Given a search query, the higher the term frequency, the higher the document score.
idf - Inverse Document Frequency. The rarer a term is across all documents in the index, the higher it's contribution to the score.
coord - Coordination Factor. The more query terms that are found in a document, the higher it's score.
fieldNorm - Field length. The more words that a field contains, the lower it's score. This factor penalizes documents with longer field values.
________
The exact scoring formula that brings these factors together can be found at lucene.apache.org/java/3_5_0/api/core/org/apache/lucene/search/Similarity.html - Carmen.Sylva.ART
Oh my god, am priceput 10% din toata treaba asta:))
23.12.2014, 12:36:44
Lasand la o parte intreaga poveste cu acest sistem, ca o concluzie, nu are nici un sens sa listez zilnic, produsele mele oricum vor aparea la cautari conform unei ''complicareli":( din punctul meu de vedere, irelevante pentru platforma pe care ne aflam, ce era in neregula cu vechiul sistem?..listam zilnic, produsele apareau ultimele la cautari, aveam vizibilitate si ceva vanzare, acum...ce pot face sa fiu gasita mai usor de un cumparator nou spre exemplu (care nu-mi cunoaste magazinul si rasfoieste platforma prin cautari)? Nimic.
Ma intristeaza teribil situatia si, desi parte din noile modificari mi se par legitime, necesare si de bun augur, algoritmul de cautare nu intra in aceeasi categorie. sper numai ca ati putea reveni asupra acestei decizii...sper! - mssdelilah
Cautarea unui produs pe breslo, ca e el handmade, ca e de la furnituri, a devenit test de aptitudini pentru IT-isti.
25.12.2014, 11:27:15
The thruth is out there!
:D - alexabiju
Pacat ca nu exista buton de " Like " la toate cele enumerate de Afterforever .
26.12.2014, 22:13:20 - gydesi
Afterforever- ai perfecta dreptate, am ajuns si eu la concluzia ca nu mai are rost sa listez zilnic ca prodesele mele vechi listate apar la pagina....5-6. Nu e bine deloc. Adsta e cauza ca nu mai am vanzari, daca apar pe prima pagina poze listate de demult. Macar daca listam frecvent prin cautare aveam sase sa fie gasita si produsul meu. Asa doar platesc si nu am nici o certitudine ca va fi macar odata gasita poza mea. Eu cer inapoi vechea organizare a cautarii in ordinea postarii !!!!! Doar asa au avantaj magazinele active. Neavand vanzare va trebui sa-mi inchid magazinul. Ordinea prin relevanta nu m-i se pare corecta.
15.01.2015, 12:25:41 - gydesi
Ar fi un inceput sa se include un buton prin care sa se poate alege ordinea expunerii dorie, relevanta,data,pret, etc
15.01.2015, 12:27:40 - gydesi
Eu am intrat pe lucene.apache.org/java/3_5_0/api/core/org/apache/lucene/search/Similarity.html cum ne-a propus echipa Breslo si am constatat ca trebuie sa ma inscriu la facultatea de matematica ca sa incerc sa inteleg formulele si statistica. Sunt de orientare reala dar pentru asta chiar trebuie o baza de matematica foarte serioasa. Ca inginer IT eu nu ma pot descurca . Am facut cautare pe o eticheta si am observat ca pe primele pagini apar majoritatea pozelor de la cateva magazie. aceleasi genuri de produse. Deci din punctul de vedere al cumparatorului nu voi avea rabdare sa caut 5-10 pagini ca ma las dupa cateva cand observ ca sunt aceleasi gen de produse.
15.01.2015, 12:35:53 - user114548
Sunt de acord cu cele spuse mai sus. mi se pare incredibil de exemplu, ca atunci cand caut "sapun" sa imi apara in lista produse foarte vechi, si mai mult decat atat, sa imi apara ca prim produs, un produs al unui utilizator care are cont de vreo 4 ani si are doar 4 vanzari. adica sa se faca cumva prin rotatie..sa avem cu totii sansa sa fim pe primele pagini...
15.01.2015, 16:58:16 - Breslo
Buna tuturor,
16.01.2015, 15:29:47
Multumim pentru feedback, ne bucuram ca sunt si lucruri care va plac la noua platforma. :)
Va asiguram ca toate sugestiile (odonare cronologica, dupa pret, localitate, etc.) au fost notate si ca mare parte sunt deja in lucru.
La cautare se va pastra printre alte tipuri de ordonare si cea in functie de relevanta, calculata ca in link-ul oferit. Despre asta vor aparea mai multe sfaturi si ghiduri pe blog, in rubrica de Marketing.
Pregatim si un sondaj cu toate sugestiile pe care le-am centralizat, in care va vom ruga sa le votati pe cele care vi se par cele mai importante. In fucntie de asta ne vom stabili si noi ordinea de lucru.
Va multumim!